Join Us On Facebook

Please Wait 30 Seconds...!!!Skip

Hot FM Penipu? Pendengar Radio Tidak Puas Hati (3 Gambar)

1

Kekecohan terjadi apabila pendengar setia Hot FM di Twitter berasa tertipu apabila menyertai kuiz Hot FM Sejuta yang menawarkan iPhone 5s sebagai hadiah untuk penjawab terpantas.
Di bawah adalah kronologi yang berlaku dan disebarkan oleh pendengar Hot FM di twitter:
  • Hot FM menganjurkan pertandingan kuiz.
  • Ada peserta yang dapat menjawab soalan yang diberikan tapi ia bercanggah dengan jawapan yang terdapat di wikipedia tentang tarikh Hot FM mulakan siaran.
  • Isu bertambah panas apabila akaun twitter account pemenang itu baru didaftar 3 hari yg lepas, jadi peminat yang lain merasakan bahawa akaun tebabit adalah ‘fake’ dan orang-orang HotFM dengan sengaja mendaftar akaun tu.Inilah punca kekecohan sehingga #HotFMPenipu menjadi ‘trending’.
  • Inilah punca kekecohan sehingga #HotFMPenipu menjadi ‘trending’.

Akaun Haziq yang didakwa 'fake'.
Akaun Haziq yang didakwa ‘fake’.

Beberapa jam kemudian, pihak pengurusan Hot FM kemudian menerbitkan artikel penjelasan mengenai perkara tersebut di laman rasmi mereka seperti dibawah:
Petaling Jaya, 23 November 2013- Hot FM hari ini memperjelaskan reaksi pendengar Hot FM melalui kuiz #HotFMSejuta.
Terlebih dahulu, Hot FM ingin mengambil kesempatan ini untuk memohon maaf ke atas segala kekeliruan yang berlaku susulan daripada kuiz #HotFMSejuta. Hot FM sentiasa menghargai dan mengambil kira maklumbalas para pendengar kami. Kami sedia menerima segala komen, kritikan serta cadangan demi penambahbaikan Hot FM.
Hot FM ingin menjelaskan bahawa jawapan yang diberikan oleh pemenang kuiz #HotFMSejuta adalah jawapan yang tepat. Untuk rekod, Hot FM telah menjalani ujian transmisi bermula 15 Januari hingga 5 Februari 2006 dan tarikh ke udara secara langsung secara rasminya adalah pada 6 Februari 2006 bersama Fara Fauzana dan Faizal Ismail melalui segmen Hot FM AM Krew. Manakala Hot FM di pantai timur pula telah mula ke udara pada 2 Januari 2012. Maklumat ini boleh dirujuk melalui laman web rasmi Media Prima Berhad.
Pihak pengurusan Hot FM ingin menjelaskan bahawa segala kuiz yang dijalankan melalui stesen radio kami dijalankan secara telus dan jelas. Kakitangan Rangkaian Radio Media Prima tidak dibenarkan dalam apa cara sekalipun untuk menyertai sebarang kuiz di mana tindakan keras akan diambil sekiranya terdapat mana-mana kes berlaku.
Namun, peminat masih tidak berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan. Antara komen peminat:

3.
Kejadian ini sudah tentu menjadi tamparan hebat buat Hot FM. Di harap selepas ini, pihak Hot FM perlu memberikan terma yang lebih jelas dan tersusun untuk mengelakkan kejadian sama berulang.
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© DoubleSixZer0Se7en All Rights Reserved