Join Us On Facebook

Please Wait 30 Seconds...!!!Skip

10 Fakta Tentang Christiano Ronaldo Yang Kurang Diketahui

Real Madrid Star Cristiano Ronaldo Throws Out Ceremonial First Pitch At Dodgers Game
Nama Cristiano Ronaldo adalah sebuah nama yang sangat terkenal dalam era ini. Rakyat dari seluruh dunia dan setiap kumpulan umur mengenali beliau . Beliau telah menjadi salah seorang pemain bola sepak terbesar dalam sejarah bola sepak. Beliau memenangi Ballon D’or Anugerah pada tahun 2008 apabila dia bermain untuk Manchester United. Ronaldo dipercayai adalah seorang pemain yang rajin. Beliau berlatih setiap hari untuk mencapai tahapnya sekarang dan tidak berhenti dalam usahanya.

Di bawah adalah senarai 10 fakta tentng Christiano Ronaldo yang kurang diketahui. Tidak syak lagi beliau adalah salah seorang pemain bola yang terbaik!
1. Nama
Cristiano Ronaldo 10 Fakta Tentang Cristiano Ronaldo Yang Kurang Diketahui
Beliau dinamakan sempena nama  seorang bekas Presiden Amerika Syarikat iaitu Ronaldo Reagan yang sangat dikagumi oleh ayahnya. Nama penuh beliau adalah Cristiano Ronaldo sos Santos Aveiro.
2. Sifat
cristiano ronaldo sombong 300x192 10 Fakta Tentang Cristiano Ronaldo Yang Kurang Diketahui
Ronaldo dipercayai menjadi sombong pada masa-masa . Semasa dia masih kecil, dia telah memukul gurunya dengan kerusi kerana dia telah membuat mempermainkan loghat Madeiran beliau.
3. Keyakinan Diri
cristiano ronaldo keyakinan diri 300x225 10 Fakta Tentang Cristiano Ronaldo Yang Kurang Diketahui
Cristiano sentiasa menyebut bahawa “Saya tahu, saya yang terbaik. Sejak kecil, beliau percaya dalam dirinya tanpa sebarang keraguan. Jurulatihnya di Sporting Lisbon berkata bahawa pernah memotong 3, 4 pemain dengan senang seperti tiada apa-apa.
4. Bergaya
Cristiano Ronaldo bergaya 227x300 10 Fakta Tentang Cristiano Ronaldo Yang Kurang Diketahui
Walaupun sibuk dengan kariernya, Cristiano Ronaldo tetap tidak ketinggalan dalam bidang fesyen . Beliau mempunyai 2 butik sendiri di Portugal yang dinamakan CR7 . Dua adik-beradik perempuan beliau menjalankan perniagaannya itu. Dia suka memakai pakaian yang bergaya.
5. Pembedahan
Cristiano ronaldo heart 400x205 300x153 10 Fakta Tentang Cristiano Ronaldo Yang Kurang Diketahui
Cristiano Ronaldo pernah menjalani satu pembedahan jantung ketika beliau berusia 15 tahun. Para doktor berkata, pembedahan itu adalah penting kerana masalah ini boleh memusnahkan kerjayanya.
6. Tidak Boleh Menerima Kekalahan
cristiano ronaldo menangis 213x300 10 Fakta Tentang Cristiano Ronaldo Yang Kurang Diketahui
Semasa Ronaldo masih kanak-kanak , beliau pernah menangis apabila kawan-kawannya tidak menjaringkan gol yan dibantu oleh beliau. Beliau telah dipanggil “bayi menangis” kerana ini. Dalam temu bual pada tahun 2011 , beliau berkata, kadang-kadang apabila dia berada di kolam renang dengan teman wanita beliau , mereka lumba berenang. Pada mulanya beliau membiarkan teman wanita beliau menang tetapi pada akhirnya, dia sentiasa menang kerana dia tidak boleh menerima kekalahan.
7. Model
Cristiano Ronaldo modeling 300x225 10 Fakta Tentang Cristiano Ronaldo Yang Kurang Diketahui
Ronaldo menjadi model untuk beberapa jenama besar seperti Nike dan Armani Exchange. Kali terakhir direkodkan , beliau telah memperoleh $ 25000000 duit tambahan sebagai model.
8. Merendah Diri
Cristiano Ronaldo rendah diri 300x180 10 Fakta Tentang Cristiano Ronaldo Yang Kurang Diketahui
Ronaldo tidak mempunyai tatu pada kulitnya untuk membolehkan beliau menderma darah sebanyak dua kali setahun. Selain itu, beliau tidak minum minuman beralkohol kerana ia mengingatkan beliau mengenai penyakit bapanya yang disebabkan oleh minuman beralkohol itu.
9. Nasib Malang Liverpool
cristiano ronaldo laughing 400x249 300x186 10 Fakta Tentang Cristiano Ronaldo Yang Kurang Diketahui
England kelab bola sepak Liverpool mempunyai peluang untuk menandatangani Cristiano pada tahun 2002 untuk £ 12200000 tetapi mereka tidak menandatanganinya kerana mereka memutuskan dia tidak cukup baik .
Girlfriend
Irina Shayk Cristiano Ronaldo full diapos large 10 Fakta Tentang Cristiano Ronaldo Yang Kurang Diketahui
Teman wanita Ronaldo adalah satu model Rusia bernama Irina Shayk . Beliau dinamakan sebagai salah satu daripada model yang paling indah Rusia. Menurut media , Ronaldo telah ditemui mencium Kim Kardashian tetapi dia menafikan bahawa dan masih tinggal bersama teman wanitanya. 
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© DoubleSixZer0Se7en All Rights Reserved