Join Us On Facebook

Please Wait 30 Seconds...!!!Skip

Senarai Kekayaan Anak-Anak Menteri Malaysia.Gila Punya Kaya...


Pemimpin BN diketahui umum mempunyai gaya hidup mewah.elaun ahli Parlimen mahu pun menteri tidak melayakkan mereka memiliki rumah atau kereta mewah.


~ apatah lagi individu yang memiliki kekayaan melampau itu bukan datang dari keluarga kaya atau telah mempunyai perniagaan sendiri sebelum menjadi ahli politik.Kebanyakkannya jadi kaya setelah menang pilihanraya atau diberi jawatan parti.

- kini gaya bermewah yang dipertikai rakyat mula menular ke sebahagian besar anak anak pemimpin BN.

~ tidak masuk akal dgn gaji ahli parlimen RM4,000 sebulan, Senator Dewan Negara RM6,000, Timbalan Menteri RM10,847 atau Menteri Kabinet RM14,907 mereka mampu memiliki rumah berharga jutaan ringgit dan kereta brharga ratusan ribu ringgit. Persoalan yang lebih menarik,bagaimanakah mereka mampu membelikan kereta kereta mewah untuk anak-anak?

~tentukan sekali pemimpin BN mendapat wang sampingan dari pelbagai sumber. pendapatan mereka dikatakan brjuta juta ringgit stahun dan tidak menjadi masalah untuk membiayai kehidupan mewah. kemewahan itu membuat rakyat MELUAT!. dengan gelagat gaya hidup mewah keluarga dan anak beranak pemimpin BN yg tak sedar diri, melantak hasil titik peluh Rakyat, Jelas dengan sikap Keborosan mereka merakalah membuat ramai lagi nasib si miskin di Malaysia tidak terbela ...

KEKAYAAN ANAK ABDULLAH AHMAD BADAWI

~ kamaludin diisytiharkan sebagai salah salah seorg 10 tokoh peniagaan Melayu teratas dgn aset melebihi RM320 JUTA sebaik PAK LAH menjadi Perdana Menteri. kamaluddin didakwa merupakan org dibelakang syarikat Scomi walaupun namanya tidak ada di dalam senarai Lembaga Pengarah Scomi yg brjumlah 9 org.

~ pada 2006 akhbar The Star melaporkan Petronas Carigali Sdn Bhd telah memberi kontrak sekurang kurangnya RM2 BILLION bagi membina pelantar minyak dari 2004 hingga 2006 kepada SCOMI.

KEMEWAHAN ANAK NAZRI AZIZ

~ anak kepada Menteri di jabatan Perdana Menteri nazri abdul aziz, Mohamad Nediam dilaporkan menjadi bintang dikalangan anak2 menteri kerana dibelit kontroversi berkenaan paparan pelbagai fotonya di beberapa blop brsama gadis2 jelita

 ~Nedim dilaporkan mempunyai sebuah kereta PORSCHE berharga sekitar RM700,000.beliau juga mempunyai pengawal peribadi yang sentiasa mengiringnya menaik kereta mewah.

~ baru2 ini pengawal peribadinya myerang seorg pengawal keselamatan kerana berlaku salah faham mendaftar masuk ke sbuah kondominium mount kiara.

~ Angkatan Muda Keadilan menuntut polis menyiasat Nedim yang pernah dikaitkan dalam 1 kes pembunuhan,Darren Kang di Sri Hartamas pada 2004.satu ironi, seorang anak menteri undang2 tidak faham undang2 dan trlajak ke dalam kes2 jenayah.


KEMEWAHAN ANAK LIM LEONG SIK
~ anak Dr. Ling leong sik,ling hee leong Menteri Pengangkutan dan Presiden MCA pada zaman Dr mahathir didakwa telah mengumpul kekayaan sebanyak RM 1.2 BILLION!.

~ hee leong yang baru berumur 27 thn ketika itu tidak selayaknya mengumpul kekayaan yang sebegitu banyak.

~ pemimpin DAP,Lim Kit siang pada 1997 telah membuat laporan kepada Badan Pencegah Rasuah agar kerajaan BN menyiasat skandal pengumpulan harta yng sebegitu besar dikhuatiri mengunakan kedudukan Lim Leong sik sbg menteri pengangkutan.namun sehingga ke hari ini tiada siasatan dijalankan.

KEMEWAHAN ANAK NAJIB RAZAK

~ ada beberapa org anak najib razak yg menjadi topik perbualan di internet.salah seorg dipercayai anak beliau bernama Ashman Najib,dan masih menuntut .foto dalam carian di beberapa blog mendedahkan gaya ashman yg mewah.

~ beliau didaka memiliki sebuah kereta mewah jenama Bantley yang tidak selayaknya dinaiki seorg remaja yang masih blajar.

~anak kdua najib bersama isteri pertamanya tengku puteri zainah tengku eskandar,mohd nazifudin najib merupakan salah seorg ahli lembaga pengarah syarikat Harvest Court Industries Bhd pada Oktober 2011.

~ beliau juga Pengerusi Sagajuta (sabah) Sdn Bhd, syarikat yang membangunkan 1 Borneo mall di Kota Kinabalu.mempunyai kepentingan sebanyak 13.83% selepas dilantik sbg ahli lembaga pengarah (BOD) Syarikat Harvest Court Industries Sdn Bhd.

~ pertunangan anak sulung najib bersama rosmah mansor,Nooryana najwa dengan warga kazakkhtan,Daniar nazarbayev,17 jun 2011.menelan pmbelanjaan RM79,053.

~ bil2 yang dikenal pasti sbg invois perbelanjaan jelas mengesahkan majlis itu ditanggung oleh kerajaan.sedangkan hanya majlis rasmi sahaja yang dibenar dari segi undang undang mengunakan wang negara.


KEKAYAAN ANAK SHAHRIZAT JALIL

~ dua anak shahrizat jalil dalam usia 20-an ,wan shahinur izran dan wan izzana fatimah zabedah memegang saham syarikat NFC.

~ anak2 shahrizat memiliki saham dalam Global Biofuture Pte Ltd,meatwork (singpore) Ptd Ltd.kdua duj syarikat itu didakwa memiliki modal berbayar S$3.65 juta,atau RM8.85 JUTA.


KEKAYAAN ANAK TAIB MAHMUD
~ taib mahmud yang memerintah Sarawak sejak 1980-an dianggap jelmaan Raja brooke ( James Brooke) di Sarawak.adik. Bradik dan anak beranaknya di berikan kekayaan yang melimpah ruah.

~ salah seorg anak taib mahmud,jamilah taib memiliki kekayaan luar biasa.beliau menguruskan kekayaan taib di Kanada melalui Sakto Corporation yg nilainya menjangkau ratusan juta Dollar dibawah nama menantu lelaki beliau,sean murray.

~ jamilah memiliki rumah mewah di malaysia dan luar negara.keluarga taib juga memiliki perniagaan Sakti International yang berpusat di Amerika Syarikat.

~ seorg lagi anak taib,abu bekir taib abdul taib mjadi kontrolversi selepas tuduhan pnceraiannya berjumlah RM500 juta dimahkamah syariah.

~ abu bekir brkahwin kali kdua dengan wanita Russia. isteri pertamanya Shahnaz a.majid,memohon penceraian.dalam permohonan pembahagian harta sepencarian istrinya menuntut :
1) RM100 JUTA tuntutan mutaah
2) RM300 JUTA harta sepencarian

~ slain itu menurut Shahnaz, suaminya,mempunyai perniagaan berbillion ringgit, juga mempunyai kereta Mercedes Benz, Lamboghini,Murcielago,Ferrari Spider,Bentley New Continental GT,Maserati Quortoporudi dan Alphard


KEKAYAAN ANAK DR MAHATHIR MOHAMAD

~ Mirzan mahathir,menguasai beberapa syarikat peniagaan besar seperti Sunway Building Tecnologies berhad,Capetronic Consumer Electronics Holdings berhad,World wide holdings berhad,Artwright holdings berhad dan lain2 lg.

~ mirzan pada 2011 muncul sbg salah seorg pgarah syarikat San Miguel Corp,syarilat konglomerat makanan terbesar di Filipina yang juga trlibat dgn perniagaan Arak.

~ terbaharu,mirzan dinamakan dalam afidavit di mahkamah India brkaitan siasatan pembangunan pelabuhan kakinada di Andra Pradesh.kerja2 pembinaan itu terlewat beberapa tahun dan perbendaharaan negeri mendakwa kerugian kira2 RM 33 juta antara 1999 dan 2007 disebabkan kelewatan itu.

~ Mokhzani mahathir majalah perniagaan Malaysia Business pernah melaporkan Mokhzani mahathir sbg antara 3 tokoh perniagaan melayu terkaya di Malaysia.beliau memiliki syarikat Kenchana Petroleum dan menduduki tangga ke 19 dalam senarai majalah itu dgn memiliki kekayaan sbyak RM 1.6 BILLION selain itu Mokhzani juga memiliki saham di dalam THB Industries Berhad,Tongkah holdings berhad dan Pantai Holdings berhad.
Ranking: 5

{ 108 comments... read them below or add one }

Arif Talib said...

Itu lah diantara kejayaan umno menaik tarapkan ekonomi melayu jadikan melayu kaya..yang miskin kalu tak suka kat kat malaysia ini pindah saje kenegara lain.../arifdpqb


28 December 2013 at 13:06
Arif Talib said...

Itu lah diantara kejayaan umno menaik tarapkan ekonomi melayu jadikan melayu kaya..yang miskin kalu tak suka kat kat malaysia ini pindah saje kenegara lain.../arifdpqb


28 December 2013 at 13:06
budoxe lee said...

kepala hotaa la budaa2 niiihhh


28 December 2013 at 19:30
Anonymous said...

I think if we keep think this people rich and other people rich because of wrong doing and corruption will not make we become rich man. For me I will think how to become rich and create a business empire where I can proud to show to other people and where I can inherite to my grandchild. If we keep think negative of other people, it do me nothing accept become angry and thinking negative.


29 December 2013 at 01:10
Anonymous said...

Kenapa la kebanyakan orang Melayu ni tak pernah bersyukur melihat orang melayu Islam kaya.. adakah disebabkan anak menteri tak boleh kaya? Sebaik nya kita harus bersyukur dan mendoa agar mereka2 yg kaya di rahmati ALLAH dan di beri petunjuk kepada mereka untuk mengguna harta mereka di jalan yg di redhai.. itu tugas kita sebagai manusia dan hanya ALLAH jua yang layak menilai pahala dan dosa.. buat rujukan dan analisa di alquran dan hadis.. insyallah akan mendapat petunjuk.. jgn lupa berdoa sbb Doa itu adalah senjata orang mukmin..renung2 kan..


29 December 2013 at 09:53
Harum segar mewangi said...

No Komen, tapi yang pasti harga benda tak boleh dibawa masuk kedalam kubur hanya ilmu agama dan pahala saja yang pasti menjadi bekalan akhirat nanti. Syurga atas dunia hanya sementara sahaja dan bagi yang susah di atas dunia byk2 bersabar ada hikmah disebaliknya, Bak kata perpatah "Semasa dilahirkan kita tidak meminta dari Allah utk dilahirkan seorang Islam akan tetapi Kita meminta kepada Allah untuk di berikan Syurga". Insyaallah.


29 December 2013 at 11:56
Anonymous said...

Harap dedahkan juga kekayaan anwar ibrahim dan keluarga sebab umum mgetahui siapa anwar sebelum ini.
Juga dedahkan krkayaan azmin ali dan samsidar. Tu baru ADIL sebagaimana diperjuangkan.


29 December 2013 at 16:03
Anonymous said...

Melayu miskin marah... melayu kaya pun marah... adoi... nak apa sebenarnya?


29 December 2013 at 18:47
Anonymous said...

anak anwar yg jantan sorang 2 mana ntah??


29 December 2013 at 20:59
Anonymous said...

I think we were better off with British, atleast we were not robbed by our own!


29 December 2013 at 21:58
Anonymous said...

Ni dinamekan berjimat cermat


29 December 2013 at 22:12
Anonymous said...

Anak lIm guan eng, anak karpal, anak nik aziZ...taknak dedahkan ka?


29 December 2013 at 23:59
Anonymous said...

anak aku pakai ferrari tak kepoh pun... kau ada?
nak pakai cari lah duit... jgn buang masa mengata...


30 December 2013 at 01:09
Anonymous said...

melayu tak bolih tengok melayu kaya
tengok orang CINA mereka tak dengki pun


30 December 2013 at 01:35
Anonymous said...

Bila Melayu nak maju. Bila kaya dikatakan korup bila miskin dikata bodoh, malas. Kalau Cina ada seorang jutawan mereka puji sbb nak lahirkan 10 jutawan. Tapi org Melayu nak jatuhkan sesama sendiri.
Salahkah anak menteri kaya selagi melalui jalan halal dan tidak menindas hak orang.


30 December 2013 at 01:41
Anonymous said...

Jilat tak habis habis jilat..


30 December 2013 at 01:51
Anonymous said...

bersyukur lihat anak anak menteri kaya? statement kurang akal. dont you get it? anak anak menteri hasil dari corruption bapak bapa dia orang. kan da kata kalau gaji je mana boleh dpt beli rumah & kereta berjuta. please tolong pakai akal pemberian tuhan. rakyat teraniaya mcm ni pun nak suruh tunduk & peluk tubuh lagi? rakyat yg berdiam diri dan bersekongkol ni adalah hasil dari produk pemimipin yg tak bertanggunjawab yg mahu kan rakyat bodoh dan bingung sambil menikmati kenikmatan yg disamun dari rakyat. duit tu di songlap tu duit rakyat tau tak. duit yg rakyat AMANAH kan utk jaga negara & rakyat. tapi sebaliknya masuk poket menteri menteri bangsat ni. betapa hina dan kejinya manusia yg tamak haloba nak kaya cepat sampai sanggup menganiaya rakyat. kemungkaran depan mata pun nak berdiam diri lagi? sorry mintak maaf banyak banyak. i refuse to be stupid


30 December 2013 at 02:00
Anonymous said...

Menabung drp kecik. Hidup melayu!


30 December 2013 at 02:22
Noor Azman Salleh said...

That is not very shrewd of you Anonymous... Your comments are all very superficial and shallow. BN is a ruling political party. And it doesn't take a genius to understand on why people are criticizing their wealth. Anwar Ibrahim is not part of the ruling political party and so is Azmin... BN has the access of the country's coffer. Hmmm... This is where I am saying that you Anonymous is shallow... Do not try to switch and turn...


30 December 2013 at 02:43
Noor Azman Salleh said...

Anonymous... Two words for you. Shallow and superficial! With that I thank youm


30 December 2013 at 02:44
Khalil Shamly said...

Tiada bukti kukuh. Boleh mendatangkan fitnah. Lebih baik berbaik sangka.


30 December 2013 at 03:18
Unknown said...

Anwar ibrahim bkn menteri dlm kabinet wei.. kerajaan x bayar gaji dia..bingai otak hang ni.. org cakap menteri dan anak menteri..


30 December 2013 at 03:23
Anonymous said...

Punah ranah...


30 December 2013 at 06:30
abdul rahman mustafa said...

Alhamdulillah. Masih ada yg orang yg seperti anda. Saya ingat dah tak der dah....


30 December 2013 at 06:42
Anonymous said...

Dengki la tewww


30 December 2013 at 06:52
Anonymous said...

DEDAHKAN PULA KEKAYAAN ANWAR IBRAHIM, AZMIN ALI, SAIFUDIN NASUTION, HUSAM MUSA, MATSABUN.


30 December 2013 at 07:24
Anonymous said...

Bangang nk dok bwh British...bodoh!!!


30 December 2013 at 08:45
Anonymous said...

Agak la...klu dorang ni bkn anak menteri..boleh x kaya camni...


30 December 2013 at 08:55
Anonymous said...

Jngn guna kpntigan diri le bodoh......nk kaya gasaak ler kau orang...ni mmbelit..hidup ngn menipu...klau ada korup pn biarlh...anak melayu yg kaya kn...hehehee......elok kamu semua idup d Thailand...baru tau idup ni snang k susah...brtmpiaranle lari kluar ngara mntk prlindugan sbb rakyat nye tk suka pmimpin rasuah....sini melayu boleh dprbodohkn..hahaha...slmt brkaya orng2 melayu....rebutlh peluang ni sblum anda MATI...


30 December 2013 at 09:14
Anonymous said...

Agree...


30 December 2013 at 09:57
Anonymous said...

Tunggu apa lagi? UBAHlah!


30 December 2013 at 10:08
sazali said...

Manusia yg x leh tgk org lebih...mcm2 depa wat citer....belajar cam na nk jd cam depa tu...payah ke?


30 December 2013 at 10:11
sazali said...

Manusia yg x leh tgk org lebih...mcm2 depa wat citer....belajar cam na nk jd cam depa tu...payah ke?


30 December 2013 at 10:12
Anonymous said...

Saya setuju sungguh dgn komen 2 diatas. Saya nak tambah, sepatut nya semua perompak2, penyamun2, peragut2 melayu tidak ditangkap atau didakwa. Bersyukurlah mereka dpt rezeki. Janganlah kita dengki rezeki mereka.dpt


30 December 2013 at 10:24
Anonymous said...

ngak ada otak ke?


30 December 2013 at 10:26
Anonymous said...

Saya nak cakap banyak tak mau kerana nanti orang kata kita dengki.Tapi saya cuma nak merujuk kepada sebuah kitab kecil tulisan A Sheikh Fahmy Zamzam bertajuk 40 hadis peristewa akhir zaman.Dalam kitab ini dinyatakan hadis-hadis daripada sabda Rasulullah berhubung dengan perkara-perkara yang akan berlaku untuk membuktikan dunia ini telah menghampiri jangkahayatnya DAN diantara peristewa itu ialah "APABILA KEKAYAAN NEGARA DIBAHAGI-BAHAGIKAN SESAMA YANG BERKUASA".Kan itu semua telah terbukti....SESUNGGUHNYA RASULLULAH ITU TIDAKLAH BERCAKAP SESUKA HATINYA MELAINKAN DIILHAMKAN DARI ALLAH SWT.


30 December 2013 at 10:51
Anonymous said...

Sokong la lagi org2 kaya.DIORng bkn TLg Korang pn.no wonder mkin mnjadi2 PRngai mereka Sume ni.ad sokongan padu dr followers. Nice!!


30 December 2013 at 11:04
Anonymous said...

anak menteri tu kaya dengan duit haram bro.. hasil titik peluh rakyat...duit cukai..korang pun bayar jugak...pikir2 lah..


30 December 2013 at 11:26
firebld said...

If those millions from corruption of people's rakyat money; U, me and all Malaysian who pay taxes should be concerned.


30 December 2013 at 11:42
Anonymous said...

babi..rakyat susah..


30 December 2013 at 12:04
Zaidi Patar said...

Negative thing - their using parents influent to strive. Which is not fair to others. And then they r too rich at their age

Positive thing - now a days malay r slightly behind to other race in malaysia. Compared to chinese they hv many tycoons, millionaires or maybe billionaire....it is because they r gud n brilliant. But for malay, they rely on some support as such cabel@contact@orgdalam. So maybe these young n riches n famous young generations can balance the situation. Its not a matters who are rich....but the numbers of richman in Malaysia keep on growing


30 December 2013 at 12:06
Zaidi Patar said...

Negative thing - their using parents influent to strive. Which is not fair to others. And then they r too rich at their age

Positive thing - now a days malay r slightly behind to other race in malaysia. Compared to chinese they hv many tycoons, millionaires or maybe billionaire....it is because they r gud n brilliant. But for malay, they rely on some support as such cabel@contact@orgdalam. So maybe these young n riches n famous young generations can balance the situation. Its not a matters who are rich....but the numbers of richman in Malaysia keep on growing


30 December 2013 at 12:10
Anonymous said...

Ni semua macai..


30 December 2013 at 12:13
pyan said...

nak kaya usaha la sungguh2... lihat kekayaan org lain tu sebagai semangat utk berjaya... bukannya lihat kekayaan org lain tu DENGKI...belajar berusaha mencari peluang utk menjadi kayaaaa...


30 December 2013 at 12:18
Anonymous said...

Memang melampau perbelanjaan tu.. tp fakta2 gaji dlm artikel di atas mcam jauh berbeza dgn realiti.. my husband baru umur 25 thn..gred 44 pn sudah basic over 4k.. blum masuk elaun lain about 2k.. utk pangkat yg lebih tinggi..mmg ada elaun peesonal utk merwka adakan majlis.. itu sja yg sy pernah tahu dr suami... dlm artikel atas mungkin ada yg btul.. tp mngkin ada yg penulis tidak betul2 tahu... wlaubagaimanapun, xbermakna sy skong pmbaziran duit rakyat oleh budak2 muda di atas.. jika betul itu bukan hak mereka..smoga allah mmbalas semuanya..


30 December 2013 at 12:42
Anonymous said...

Matlamat tidak menghalalkan cara. Kekayaan bukan utk dipamerkan semata2....dalam situasi umat ilam dalam dan luar negara berada dalam kesusahan, adalah lebih baik kekayaan yg ada digunakan utk tujuan membantu mereka.


30 December 2013 at 13:18
Anonymous said...

Macai


30 December 2013 at 13:19
Anonymous said...

kenapa nk highlight yg BN saje...yg opponents takde yg kaye ke...yg rakyat biase pn ramai lg yg jutawan...keta mewah 4-8 bijik..tak heran lak..xde quiry lak....kalau nk highlight..highlight la semua..baru fair...yg menteri kita dh tau sbb dia menteri..yg bukan menteri tu pun ramai gile yg kaya raya...x salah lak kan...tulah melayu...yg senang dipersalahkan...yg miskin pun u oll nak hina...hbs tu..kalau diri sendiri dh mls..tak tau jimat...boros tak tentu arah...malas itu..malas ini...xde vision...yg rajinnye buat huru hara...buat piket...buat perhimpunan..ajar yg bkn2 pd generasi yg baru nk naik...suke menuding jari dan asyik CARI SALAH org je...cemaner melayu nk bangun....cemana org nak hormat Melayu....sesame kaum asyik memperjatuh dan membuka aib...mana2 parti pun ada je kelemahannya..tp yg dibuka aib selalunya 1 parti je sy tengok....be rasional...don't be ridiculous...


30 December 2013 at 13:26
Anonymous said...

Duit tabung la tu....tabung cap ayam.


30 December 2013 at 14:11
Anonymous said...

bersyukur ank2 menteri dpt hdup kaya raya..alhamdulillah..ank2 petani yg dibebani kenaikan hrga brg & mcm2 kenaikan xpe mkn nasik ngn ikan masin smpi mampus itu rezeki pemberian Allah..syukur alhamdulillah..


30 December 2013 at 15:11
Anonymous said...

Harta kekayaan Anwar Ibrahim dan konco-konco nya
mengapa tak di dedah kan kpd orang ramai?


30 December 2013 at 15:39
Anonymous said...

Susah nak cakap, negara2 lain pun same case. Cuma sedih yang kaya bertambah kaya, yang miskin bertambah miskin. Peluang selalu dapat kat kroni.


30 December 2013 at 16:13
Anonymous said...

Bapak salah guna kuasa....


30 December 2013 at 16:14
Anonymous said...

Bapak dia salah gunakuasa...


30 December 2013 at 16:15
Anonymous said...

blogger macai PR


30 December 2013 at 16:20
orang gila said...

Anak2 menteri saja boleh Kaya ka?bagi la juga anak2 melayu lain Kaya juga


30 December 2013 at 16:24
orang gila said...

Anak2 menteri saja boleh Kaya ka?bagi la juga anak2 melayu lain Kaya juga


30 December 2013 at 16:25
Anonymous said...

Kalau anwar ada duit banyak... dah sampai lubang cacing pun diaorang akan gali... yang aku tahu... itu satu je la rumah kat kl yang dia ada... cer korang bagi bukti lain... Menteri Kewangan dan Timb PM takkan takde harta lain???!!! Koreklah sampai usung tilam ke mahkamah... kah..kah..kah...


30 December 2013 at 17:42
Anonymous said...

I agree with you,every one will do the same after they become rich..


30 December 2013 at 18:28
Anonymous said...

Korang jangan marah, itu adalah kerana ketuanan Melayu UMNO. Mereka jer yang senang lenang, rakyat jelata susah dan jelepek.


30 December 2013 at 18:30
Anonymous said...

Yes agree


30 December 2013 at 19:03
Anonymous said...

Agree.


30 December 2013 at 19:04
Anonymous said...

Hehehe kaya2 anak2 menteri ni kan....erm agak2 lah kalau ko org jadi menteri...anak2 agak jadi ape eh?


30 December 2013 at 19:31
Gunasegary singam said...

We were better when British rule the country:) No discrimination and equal rights on jobs :)


30 December 2013 at 20:22
Anonymous said...

org melayu kalau kaya mmg payah nk ingat tuhan , dah la suka foya2 xketahuan .....bila duit banyak mulalah nk pi buat benda2 xelok ....bila xda duit ingat tuhan pula ...HUMAN


30 December 2013 at 20:31
Anonymous said...

Mmg bersyukur pun..sbb dorg kaya bkn atas usaha sndiri tapi kaya dgn duit rakyat..typical malay..--".


30 December 2013 at 20:49
Anonymous said...

semuanya menabung dari kecil menggunakan bsn. berapa banyak buku setem bsn yang diorang habiskan tau tak?


30 December 2013 at 21:20
Girry Mahendran said...

Soo True all the UMNO/BN PIRATES WILL SUCK THE LIFE LINE/BLOOD OUT OF ALL MALAYSIANS THIS ARTICLE IS JUST A SMALL AWAKENING TO THE "ALLOWED MALAYSIAN MEDIA" OR THE MORONS WHO STILL READ ANY MALAYSIAN DAILY!!!!!!!!! WHY DOES NAJIS & ROSMA (Ex GRO) DARINGLY LOOT OUR PROUD NATION???? WHAT IS NAJIS RAZAK'S ELECTION PROMISE & DID HE EVEN MAKE 1?????????????????? SOB & HIS 2ND (rosma former gro) STILL OUR BELOVED NATION DRY!!!!!! NAJIS & his 2nd gro wife should be doing good!!!!!!!!!!! NOT FUCKING MALAYSIA TO THE BONE!!!!!! MALAYSIA IS HEADED FOR THE HIGHEST RESISION IN THE FREE WORLD!!!!!!!!!!! CAN THESE "CREATURES" CHANNEL THE $$$$$$$$$$$$ THEY LOOOTED FROM US THE RAKYAT BACK???????? THE RAKYAT OR SHOWS THAT both of you have proved this right!!!!!!!!!!!!!!! Challange najis Razak & ex(not sure may be you will still be on offer for the right price!!!!!!!!!!!)


30 December 2013 at 22:27
Girry Mahendran said...

Soo True all the UMNO/BN PIRATES WILL SUCK THE LIFE LINE/BLOOD OUT OF ALL MALAYSIANS THIS ARTICLE IS JUST A SMALL AWAKENING TO THE "ALLOWED MALAYSIAN MEDIA" OR THE MORONS WHO STILL READ ANY MALAYSIAN DAILY!!!!!!!!! WHY DOES NAJIS & ROSMA (Ex GRO) DARINGLY LOOT OUR PROUD NATION???? WHAT IS NAJIS RAZAK'S ELECTION PROMISE & DID HE EVEN MAKE 1?????????????????? SOB & HIS 2ND (rosma former gro) STILL OUR BELOVED NATION DRY!!!!!! NAJIS & his 2nd gro wife should be doing good!!!!!!!!!!! NOT FUCKING MALAYSIA TO THE BONE!!!!!! MALAYSIA IS HEADED FOR THE HIGHEST RESISION IN THE FREE WORLD!!!!!!!!!!! CAN THESE "CREATURES" CHANNEL THE $$$$$$$$$$$$ THEY LOOOTED FROM US THE RAKYAT BACK???????? THE RAKYAT OR SHOWS THAT both of you have proved this right!!!!!!!!!!!!!!! Challange najis Razak & ex(not sure may be you will still be on offer for the right price!!!!!!!!!!!)


30 December 2013 at 22:28
Girry Mahendran said...

Tip of the iceberg!!!!


30 December 2013 at 22:44
che mat said...

Harta ismet diluar negeri? Kaya3


30 December 2013 at 23:05
Anonymous said...

Alhamdulillah,ramai dh anak melayu kaya. Semog mereka2 ini membantu insan yg kurang bernasib baik. Hidup UMNO


30 December 2013 at 23:54
Anonymous said...

Macai detected!!


31 December 2013 at 00:10
Anonymous said...

korg tak baik tauu..macai ckp diorg menabung seribu rggt sehari...kikiki


31 December 2013 at 00:17
Anonymous said...

kesian melayu....belajor tinggi2 jd pandai....tp tetap di perbodohkan bangsa lain....sampai bila nak tengok melayu nak tolong melayu...bukan melayu bunuh melayu....


31 December 2013 at 00:49
Anonymous said...

Kaya x salah... Tp jalan menjadi kaya yg tidak mematuhi syarak itu yg salah..


31 December 2013 at 02:45
Anonymous said...

hahahahha..nak adil biar kena gayanya..asyik cari salah srbelah pihak..carila jugak info psl anwar dan kuncu2 nye..br blh kata korg bjuang utk rakyat..ngok


31 December 2013 at 03:10
Anonymous said...

Ini bkn masalah melayu kaya ka miskin..ni masalah melayu merompak harta rakyat...langsung xcemburu or dengki pon..dh namanya perompak,so kn la amek tindakan..orng xde otak mcm macai pon taw ada yg xkn ngan kekayaan diaorng ni!!!!


31 December 2013 at 05:27
kl-car-rental said...

Astaghfirullah..bila dibaca terbayang akan nasib rakyat yang hidup susah hinggakan nak makan pun xcukup..ya allah,rahmatilah malaysia..tukarkanlah kerajaan yang zalim kepada kerajaan yang mengingati dan mentaati mu ya allah..


31 December 2013 at 06:44
Anonymous said...

anonymous nie otak kuda kayu...bodoh..pikir pkai lutut


31 December 2013 at 07:36
Bun Laiho said...

tak lama lagi negara kita akan jadi negara kambing hitam sama seperti negara~negara afganistan,iraq,syria bnyk lagi la.. Suatu hari nanti pihak PBB akan masuk campur kita tunggu dan lihat ^_^


31 December 2013 at 07:38
Anonymous said...

ank menteri kaye,korang seme miskin...dasar macai xsedar diri, ank menteri pakai porshe,ko pakai kancil,ha


31 December 2013 at 07:41
Anonymous said...

kepala hotak lu


31 December 2013 at 08:21
Anonymous said...

da terang2 nmpk kkyaan yg xspttnya dkcapi menteri even ank mnteri tp msh ramai org bdh n pcacai jz tgk je hasil titik peluh drng dambil org yg xspttnya inilah bn n umno..what the stupid..


31 December 2013 at 08:23
Anonymous said...

macai UMNO...klu anak Anwar Ibrahim tu kaya ada sebiji jea rumah harga RM1juta...dah kecoh dahhhh...x payah ko suruh ..polis , SPRM , macai2 UMNO dah g tangkap sumbat dia dlm penjara...huhhhh!!!
apa2pun...matilah mrka2 macai2 UMNO dan pemimpin UMNO dlm kecelakaan....sbb tolak sistem HUDUD...aminnnnn


31 December 2013 at 08:27
Anonymous said...

Hanya Allah yang tahu..tak payah lh nak sibuk2..


31 December 2013 at 09:04
Anonymous said...

BUANG MASA AKU JER BACA ARTIKEL NI!!!!! BAIK AKU PIKIRKAN CAMNER CARANYA NAK "JANA INCOME PASIF & KEMBUNGKAN POKIET AKU DG $$$$$$" ADE PAEDAHNYER!!! ISH... ISH.. ISH... HEEEEE....UuuuuWEEEEEEKKKKK ... DAH RASA CAM "MAKAN BANGKAI ler pulak... YA LAAAA... NI KIRANYA DAH BACA "ARTIKEL ;MENGUMPAT" NAMAnya..... TAK KIRAlaaa walaupun "HAL TU BETUL "


31 December 2013 at 10:21
Anonymous said...

same je kalau anwar naik jd PM pun die mesti kaya anak2 sedara mare dl... tp lg sakit hati kalau semua di atas adalah anak ca ya nun alif!!!!!


31 December 2013 at 11:54
Anonymous said...

Errr minta maaf dgn komen ini. Dosa memfitnah adalah juga salah satu dosa2 besar. Terlampau byk blog2 yg mencedok articles lain tanpa menyiasat kebenaran cerita/berita. Ini padahnya wartawan tanpa tauliah. Sejak bila Scomi dpt contact bina pelantar minyak? Bukan core business syarikat tersebut. Kalau dah satu fakta kelabu asap, fakta2 lain dgn automatiknya tidak dpt diambil lagi bagi org2 yg berfikir. Saya setuju mereka ini melampaui batas2 tetapi bukan disebarkan secara unsur fitnah


31 December 2013 at 12:43
Anonymous said...

kalau aku jadi menteri pun nak senangkan anak2 aku,,,,,
tak kan nak biar anak bini merempet ......
apa punya bangang soalan tak masuk akal....


31 December 2013 at 12:46
Anonymous said...

biasa lah bro x payah nk dengki..


31 December 2013 at 14:21
hyprobulksms said...

mentang2 bapak kaya, ambik kesempatan....kekayaan bapak pun tu suma harta rakyat...camni la, dari mana kekakyaan tu datang, tunggu la perhitungan di padang mahsyar nnti..dari mana harta dapat, ke mana harta di belanjakan..nak jawab n komen lebih2 pun x dpt, sbb kita x tau


31 December 2013 at 14:46
Anonymous said...

Ramai lagi bukan anak menteri yg kaya. Cuma tak diketahui umum. Kita klu nk kaya mcm dorg, belajaq lah rajin2


31 December 2013 at 15:01
Anonymous said...

Korupsi!!..masih ada yg bodoh menyokong korupsi.menteri sbg penjawat awam x blh ada bisnes.so dr mane dtg duit ratusan juta tu?..


31 December 2013 at 17:26
Anonymous said...

hmm kat dunia ni boleh la buat sesuka hati.. tp mereka terlupa andai tuanpunya dunia ni berkata.. klu tak mau ikut perintah aku.. nyah kau dari dunia ni.. haaaa mana nak lari tu?


31 December 2013 at 18:08
Anonymous said...

mentari makan duit rakyat depan mata, buto ko?


31 December 2013 at 20:13
Azman said...

Als sama aje...pembangkang pun sama jugak. Nama aje ahli politik mesti buat duit punye. To be fair tlg siarkan juga harta-harta pembangkang yg sumbernya e
ntah dari mana dtgnya....Yahudi?America??. Ini lagi bangsat besar sanggup gadai bangsa dan agama untuk politik.


31 December 2013 at 20:19
Gadiskue Inovasikue said...

Emm...mcm2 dunia skrg ni^-^


31 December 2013 at 21:16
Suriati zawawi said...

Boleh percaya ker ada bukti ker jgn memandai sgt takut jatuh ke fitnah tp kalu betul pung itu urusannya dengan Allah yang Maha Mengetahui


31 December 2013 at 22:16
Anonymous said...

Sibuknya dedah2kan hal org.. jaga dri sndri sudahlah..
Pasal ni lah aku xminat politik.. haish.. yg kaya tu ank org kaya. Baik baiki dri sndri je..


31 December 2013 at 22:52
Anonymous said...

Fitnah!!! Ni pemimpin2 melayu yg hebat mcm khalifah la. Tak caya tanya lembu2 umno yg komen atas ni. "Kita harus bersyukur" hahahahahaha


1 January 2014 at 10:54
Anonymous said...

Mereka berusaha hgga menjadi menteri...dan mereka telah berjaya...tidak salah jika mereka kaya...jadikan ia sebagai satu cabaran kpd diri kita utk berusaha dan menjadi lbh berjaya drp mrk....jangan berdengki dan menuduh sesuatu yg kita tidak pasti....krn kita x pernah tahu bgm mrk2 ini blh berjaya....jika mrk melakukan kesilapan sila buktikan dan ingat lah bahawa mrk2 juga tidak terlepas drp pembalasan hari kemudian....termasuk jg kpd org yg mereka cipta cerita2 ini...jika ianya dibuat dgn niat yg buruk...beliau jg tak akan terlepas dari hukuman Allah swt...wallahualam...


2 January 2014 at 08:34
Anonymous said...

...semua anak2 dan ahli politik mana sekalipun sama shj....anak nik aziz pun kaya...anak anwar lg lah kaya...anak karoal dan lim kit siang juga sama....sehingga jadikan parti mereka seperti milik keluarga mereka....lbh hebat kroni mereka...cakap tidak serupa bikin..!!!


2 January 2014 at 08:37
Anonymous said...

Bukan dengki dgn kekayaan mereka.kami islam harus menegur jika antara satu sama lain membuat slh...mcm bangsa cina,,judi,rasuah,dosa semua bagus bagi mereka...jadi di dunia mereka berpakat.tapi islam tidak bersubahat.dlm diam org islam mendoakan kebaikkan bagi mereka yg dah terpesong jauh oleh hasutan syaitan...


3 January 2014 at 18:14
Anonymous said...

Haha.. sy blaja penat nk jadi doctor... tapi x kaya mcm diorg ni.. nk tau sebab nya? Sb x mkn duit org lain.. keje teruk kat hospital pn x kaya2.. sb? X mkn harta org lain... siap bayar cukai lg utk anak2 menteri ni mencekik...


3 January 2014 at 19:39
Anonymous said...

anak2 pemimpim pembangkang pun ada kaya..cuba check di kelantan,,


4 January 2014 at 02:31
Anonymous said...

Macai-macai umno n bn yg dok komen dlm ni xfhm2 jugak dok suh bentang kekayaan anwar dsb. dorang kerajaan xbyr gaji la ngok... apa la bongok sgt.. yg tuan tanah bentang ni menteri yg gajinya dibayar kerajaan.. Yg mana pendapatan kerajaan juga dari titik.peluh rakyat yg mbayar cukai... kata bongok marah, kata macai marah... apa da... bongok...


6 January 2014 at 10:44
Anonymous said...

mulut rakyat kau suap dengan pasir, mulut ank sendiri kau limpahi dengan emas..kalau guna duit sendiri tak pelah jugk..ini kau guna duit rakyat!!!


12 June 2014 at 23:39

Post a Comment

 
© DoubleSixZer0Se7en All Rights Reserved