Join Us On Facebook

Please Wait 30 Seconds...!!!Skip

Inilah 5 Lelaki Yang Melakukan Pembedahan Tukar Jantina Paling Cantik Di Asia

Sebenarnya artis transgender di asia itu ada banyak dan artikel yang membincangkan soal ini juga sudah lumayan banyak juga, cuma apa salahnya berkongsi pada yang belum tahu.

Ok langsung saja berikut 5 Artis Transgender Tercantik yang berjaya di dunia hiburan:

1. Nong Poy (Thailand)

Nong Poy, mungkin sebagian orang yang gemar mencari info-info unik pasti sudah tahu dengan Nong Poy ini, iya dia ini aktris dan model transgender tercantik di negaranya iaitu Thailand.

Nama lengkap Nong Poy adalah Treechada Petcharat, lahir sebagai laki-laki pada 5 oktober 1986, lalu Nong Poy menjalankan pembedahan kelamin di usianya yang menginjak 17 tahun, kerana dia merasa dirinya seorang wanita.

Nong Poy juga mendapat penghargaan kontes Miss Universe Tiffany dan Miss International Ratu, 2 kontes kecantikan itu untuk transgender, dan sekarang Nong Poy laris jadi model dewasa, aktris dan penyanyi.

Foto Lainnya Nong Poy:



2. Alicia Liu (Taiwan)

Alicia Liu, dia dikenal sebagai model seksi dan sukses di industri fashion Taiwan.

Awalnya Alicia Liu lahir sebagai lelaki bernama Liu Zihua pada 12 Juni 1986. Liu menjalani pembedahan pergantian kelamin pada usia 18.

Pada Oktober 2006, Alicia Liu ikut dalam pertandingan fashion di Taiwan TVBS dan memulai karier hiburannya. Kerana bentuk tubuhnya yang sempurna, dia pun berjaya dikenal sebagai model seksi.

Foto Lainnya Alicia Liu:


3. Liu Shihan (Cina)


Liu Shihan, untuk yang satu ini sebenarnya banyak orang kurang yakin kalau Liu Shihan awalnya lelaki, soalnya Liu Shihan terlihat seperti wanita sempurna, tapi apalah daya Liu Shihan dilahirkan sebagai lelaki dan lahir di Changsa Cina.

Liu Shihan sendiri yg mengumumkan di blognya pada 29 desember 2010 kalau dia melakukan pembedahan kelamin, dan sekarang dia menjadi model nombor 1 dan berjaya di Cina.

Foto Lainnya Liu Shihan:


4. Kayo Satoh (Jepun)

Kayo Satoh, model asal jepun ini benar-benar cantik sebagai wanita, tapi siapa sangka model cantik ini terlahir sebagai lelaki.

Kayo Satoh lahir pada 26 Desember 1988, dan sejak kecil doi memang selalu gelisah sama status gendernya, pada 31 Agustus 2010 doi mengumumkan di salah satu program TV jepang kalau dia terlahir lelaki.


Foto Lainnya Kayo Satoh:


5. Harisu (Korsel)

Harisu asal Korea Selatan, Bisa dibilang Harisu memang pelopor artis transgender di Korea Selatan. Harisu bernama asli Lee Kyung Yeop dan lahir pada 17 Februari 1975.

Harisu masih menjadi lelaki sehingga sekolah menengah. Namun ia memutuskan menjadi seorang perempuan dengan menjalani pembedahan di Jepun.

Harisu juga berjaya menjadi aktris dan penyanyi. doi sampai berkahwin dengan lelaki bernama Micky Jung.

Foto Harisu Lainnya:

sumber:
Ranking: 5

{ 2 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

Gilo k apo bdak2 nie...


3 October 2013 at 14:20

Post a Comment

 
© DoubleSixZer0Se7en All Rights Reserved