Join Us On Facebook

Please Wait 30 Seconds...!!!Skip

AWAS! Berhati-hati Jika Dilanggar Oleh Lelaki Ini!


BAGI mereka yang duduk di Setapak, seorang rakan Facebook memberi amaran tentang perbuatan jahat lelaki ini yang berpotensi untuk berlaku jenayah.

Mangsa Chieu Mei yang menghantar ceritanya di laman Facebook Kempen Kesedaran Jenayah Malaysia (MCAC) berkenaan lelaki itu. Kejadian melibatkan mangsa berlaku hari ini kira-kira pukul 1 tengahari tadi.

Menurut Chieu, lelaki itu akan melanggar kenderaan mangsanya dengan perlahan sebelum mendakwa motosikalnya mengalami kerosakan akibat pelanggaran itu dan menuntut bayaran.

Mangsa yang sedang memandu di sebuah selekoh berdekatan pusat membeli-belah Festival City tiba-tiba terdengar bunyi seperti dilanggar yang amat perlahan di bahagian belakang kereta.

“Saya melihat ke belakang dan melihat seorang lelaki cuba mengimbangi motosikalnya daripada terjatuh.

“Apabila melihat keadaannya seperti tiada apa-apa terjadi, saya tidak berminat mahu melayannya, tetapi kemudian lelaki itu menahan kereta saya dan menunjukkan motosikalnya yang dipenuhi kerosakan,” katanya.

Lelaki itu kemudian tidak henti-henti menuduh mangsa membelok tanpa memberikan sebarang isyarat

Chieu berkata lelaki itu kemudiannya membuat beberapa panggilan telefon konon-kononnya bercakap dengan sepupunya dan memerlukan RM300 untuk membetulkan motosikalnya dan memintanya dari Chieu.

“Saya kemudiannya memintanya membawa motosikalnya ke bengkel berdekatan tetapi dia memberikan pelbagai alasan dengan mengatakan motosikal itu diperlukan untuk bekerja dan kenderaan itu bukan miliknya sebaliknya milik ahli keluarganya,” katanya.

Mangsa berkata, dia keluar dari keretanya dan memeriksa tetapi mendapati tiada sebarang calar di keretanya tetapi motosikalnya mengalami pelbagai kerosakan.

“Saya kemudian menjelaskan tidak munasabah untuk motosikalnya rosak sebegitu rupa tetapi dia cuba menakutkan saya dengan mengajak saya ke balai polis, apabila saya bersetuju lelaki itu pula enggan dengan memberikan alasan,” katanya.

Chieu sempat merakamkan gambar lelaki itu dan motosikalnya dan merasakan cerita yang direka lelaki itu berkaitan motosikalnya menimbulkan banyak persoalan.

Mangsa bertindak membuat laporan polis berkenaan kes itu. - sumber
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© DoubleSixZer0Se7en All Rights Reserved