Join Us On Facebook

Please Wait 30 Seconds...!!!Skip

5 Pelakon Wanita Malaysia paling cantik

Siapa bilang gadis Melayu tak menawan, tak menarik hati? Heee...berikut merupakan senarai 5 pelakon wanita Malaysia paling cantik.

1. Nasha Aziz

Nama pelakon ini sangat popular dengan filem-filem blokbuster sekitar penghujung tahun 1990an sehingga tahun 2000an. Nasha seringkali digandingkan dengan pelakon ikon lelaki ketika itu seperti Rosyam Noor dan Hairie Othman. Antara filem popular lakonannya ialah Laila Isabella, Bara, Trauma, dan Kad Cinta. Selain berlakon, Nasha juga aktif dalam dunia modeling.

2. Sofia Jane
Pelakon wanita ini juga mewarnai bidang lakonan tanah air seangkatan dengan Nasha Aziz. Wanita kacukan Inggeris dan Melayu ini pernah menang anugerah Artis Paling Popula Berita Harian pada tahun 1993. Antara filem lakonannya ialah Harry Boy, Sayang Salmah, Perempuan, dan Cinta Kita. Sofea juga berlakon dalam filem Puteri Gunung Ledang dan Susuk.

3. Erra Fazira

Siapa tak kenal Erra Fazira yang pernah menjadi Miss Malaysia sebelum ini. Ketika itu, penglibatan gadis Melayu dalam pertandingan ratu cantik belum lagi dibekukan. Sehingga kini, Erra masih lagi aktif dalam dunia lakonan dan pengacaraan. Erra pernah memegang watak utama dalam filem-filem blokbuster seperti Sembilu, Maria Mariana, Pasrah, dan Hingga Hujung Nyawa.

4. Emma Maembong

Nama sebenarnya ialah Fatimah Rohani binti Ismail dan merupakan pendatang baru dunia perfileman tanah air. Wanita berusia 21 tahun ini sangat terkenal dengan watak Munirah dalam filem arahan Erma Fatimah, Kau Yang Terindah sebagai pelakon tambahan. Selain itu, dia yang merupakan kacukan Melayu-Scottish ini turut membintangi beberapa siri TV seperti Cinta Itu Milikku, dan Kampung Girl.

5. Nelydia Senrose

Baru berusia 19 tahun tapi impaknya dalam dunia perfileman Malaysia sudah dirasai. Nelydia mula berlakon sejak berumur 13 tahun dan melakonkan watak Melissa dalam Spa Q. Kini anda boleh tengok lakonannya dalam siri TV bertajuk Cinta Jannah yang sedang hangat disiarkan di TV3. Selain itu, Nelydia juga popular sebagai watak Ersalina Imani dalam drama Setia Hujung Nyawa.
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© DoubleSixZer0Se7en All Rights Reserved