Join Us On Facebook

Please Wait 30 Seconds...!!!Skip

ZALIM!!!…Mata Dikorek Sindiket Pemerdagangan Organ

Mata Dikorek Sindiket Pemerdagangan Organ

CHINA – Kejam..! Seorang budak lelaki berusia enam tahun  yang menjadi mangsa culik sindiket penjualan organ terpaksa menderita menahan kesakitan selepas kedua-dua matanya dicungkil oleh sindiket tersebut.

Mangsa yang dikenali sebagai Binbin, diculik pada petang Isnin lalu ketika bermain di luar rumahnya di Linfen di wilayah Shanxi.
Ibu bapanya hanya menyedari kehilangan anak mereka selepas mereka menghubunginya di rumah pada pukul 8 malam namun tiada jawapan.
Mereka kemudiannya mencarinya dan terkejut selepas mendapati budak tersebut meraung kesakitan dengan mukanya berlumuran darah.
Dia dipercayai ditinggalkan di padang berkenaan selama tiga jam sebelum ditemui anggota kelurganya.
Budak tersebut juga diberikan dadah dan berada dalam keadaan tidak sedarkan diri ketika matanya dikorek.
Dalam pada itu bapanya berkata, mereka tidak menyedari bahawa mata anaknya itu telah dikorek sehinggalah dimaklumkan oleh doktor.
Polis kini menjalankan siasatan berhubung kejadian tersebut.
Pihak berkuasa juga menawarkan ganjaran $16,000 yuan kepada mereka yang boleh memberikan maklumat mengenai kejadian itu.
Suspek dipercayai seorang wanita.
Pemerdagangan organ haram semakin meningkat di China susulan permintaan yang bertambah.
Dianggarkan 1.5 juta penduduknya kini berada dalam senarai menunggu untuk menjalani pemindahan organ sedangkan terdapat hanya 10,000 pembedahan pemindahan organ dijalankan setiap tahun.
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© DoubleSixZer0Se7en All Rights Reserved