Join Us On Facebook

Please Wait 30 Seconds...!!!Skip

Biar Betul! Mesin Basuh Ini Berfungsi Tanpa Guna Air

mesin2
Mesin basuh tidak menggunakan air? Memang bunyinya seperti tidak logik. Ini kerana sudah sinonim setiap benda yang kita mahu lakukan terutama dalam cucian adalah dengan menggunakan air.
Walaubagaimanapun, jangan terkejut kerana ia masih lagi belum dipasarkan. Difahamkan, ia masih lagi dalam ujian percubaan oleh pihak syarikat LG. Jom lihat gambar di bawah ini.
Pihak LG kini telah mengeluarkan beberapa produk terbaru yang menarik. Salah satu di antaranya adalah mesin basuh yang tidak menggunakan air. Naib Presiden Kanan bagi pihak LG Electronics Home Appliance Division, Kevin Cha berkata, “Pada tahap ini, kita masih tak mampu mengenal pasti sama ada ia akan beroperasi sepenuhnya tanpa air atau hanya hampir tidak berair. Ia masih di peringkat awal pembangunan dan pada tahap rahsia.”
mesin1
mesin3
Satu lagi model LG yang dikenali sebagai Styler akan diumumkan di CES pada tahun ini, di mana produk ini akan berfungsi untuk “menyegarkan” pakaian tanpa sabun atau air. Produk tersebut akan menerima beberapa proses naik taraf yang akan ditetapkan oleh pihak syarikat.
Pihak LG juga bercadang untuk membangunkan sejenis prototaip peti ais terbaru yang boleh mengekalkan suhu sejuk selama 6 jam tanpa menerima apa-apa bekalan kuasa elektrik. Ia kelihatan seperti pihak LG ingin mengisi ruang rumah anda dengan teknologi terbaru dan terkini dalam masa terdekat.
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© DoubleSixZer0Se7en All Rights Reserved