Join Us On Facebook

Please Wait 30 Seconds...!!!Skip

Hubungan cinta masih baik


WALAUPUN berjauhan, hubungan cinta antara nelydia dan qi masih lagi utuh.

PUNYA rupa dan popular, tentu ramai yang akan memandang atau memerhatikan kita. Pasti kita akan terasa kita adalah 'hebat' apabila berada di lapangan seni, dunia idaman banyak orang. Tetapi berbeza pula keadaanya dengan pelakon kacukan Melayu-Siam, Nelydia Senrose atau selesa dengan panggilan manja, Nelly.

Akui Nelly, dia sebenarnya takut untuk berjumpa peminat. Jawapan itu agak mengejutkan apabila Nelly memberitahu sebegitu ketika bertemunya dalam satu sesi fotografi khas yang diatur Hits, baru-baru ini.

"Saya ini seorang yang pemalu. Secara jujurnya, saya mengaku saya memang gabra apabila menjadi tumpuan. Sebab itu, apabila melalui peminat saya akan menjadi risau kerana saya tidak suka untuk menjadi perhatian ramai.

"Bukan sebab saya tidak selesa, cuma saya tidak pandai bercakap atau berbual. Biasanya, saya akan ambil masa untuk menyesuaikan diri bukan sahaja dengan peminat malah dengan kawan-kawan saya sebelum ini pun macam itu.

"Tetapi saya harap semua peminat jangan salah faham. Saya masih menghargai jasa baik mereka yang sentiasa membantu dan menyokong karier saya. Nama saya tidak akan naik tanpa adanya mereka.

"Oleh itu, saya minta maaf dahulu kepada semua peminat. Jika ada jumpa saya di mana-mana. Kalau ada yang menegur tetapi saya tidak membalas. Jangan buruk sangka dahulu. Itulah sikap sebenar saya," luah pelakon berwajah comel ini.

Mungkin itu yang dikatakan rendah diri. Yelah, kata Nelly yang sudah menjangkau usia 19 tahun, sejak mendapat tawaran yang mencurah-curah selepas diperkenalkan dalam drama bersiri Spa Q, dia juga tidak pernah untuk mendabik dada mahupun berasa besar memandangkan situasi industri perfileman dan penerbitan drama tempatan tidak menentu.

Keadaan itu ditambah pula dengan persaingan yang sangat besar dan kehadiran bakat baru yang silih berganti.

"Saya berlakon kerana minat yang mendalam dalam bidang seni dan bukan sekadar untuk mencari glamor serta untuk meraih populariti. Terus terang, saya ingin dikenali kerana bakat dan bukan gosip murahan mahupun kontroversi.

"Maklumlah, saya bermula dari bawah dan tiada asas dalam bidang lakonan. Sekarang pun kita lihat banyak muka baru muncul dan tidak kurang juga berbakat.

"Saya tidak pernah meletakkan diri antara yang terbaik kerana ada lagi bakat baru dan muda lebih berkebolehan," katanya yang memulakan pembabitan dalam bidang lakonan sejak usia 13 tahun.

Dalam pada itu, Nelly juga mengakui dia lebih mementingkan sesuatu yang lebih menjamin masa depan dan kini fokus utama adalah pada pelajaran yang menjadi jaminan masa depannya nanti.

Sebab itu, dia memilih untuk berehat sepanjang bulan September ini dan tidak menerima sebarang tawaran berlakon.

"Saya rasa saya sudah banyak ketinggalan sejak melanjutkan pengajian dalam bidang psikologi. Jadi, semasa berehat ini, setiap masa saya akan saya habiskan di kolej dengan menghadiri kuliah dan mengadakan perbincangan bersama rakan. Jadi, memang tiada masa untuk saya memikirkan soal menerima tawaran berlakon.

"Saya fikir sekarang penting untuk saya cuba bersikap realistik dalam hidup. Saya belajar untuk masa depan dan sekurang-kurangnya mesti ada segulung ijazah dalam bidang berbeza. Kalau takdir menentukan bakat saya dihargai dan diperlukan sampai bila-bila, saya bersyukur.

"Bagaimanapun, andai orang tidak perlukan saya lagi, dengan kelulusan diperoleh, sekurang-kurangnya saya boleh menyertai bidang baru dan saya minati," kata pelajar Kolej SEGI, Subang Jaya, Selangor ini.
sumber : http://www.utusan.com.my/
Ranking: 5

{ 1 comments... read them below or add one }

ComeyLote said...

Cantik Nelydia Senrose.Mesti guna benda ni >> SLIMIST SPRAY


15 September 2013 at 21:11

Post a Comment

 
© DoubleSixZer0Se7en All Rights Reserved