Join Us On Facebook

Please Wait 30 Seconds...!!!Skip

Bahaya Minuman Air Bergas


"meme arr" sebut je pasal minuman bergas dan berkabonat ni..siapa x suka dari dewasa sampai kanak-kanak. Lagi-lagi waktu korang tengah haus dan kepanasan..air gas sejuk jadi pilihan kita. Haaa mesti korang tau, minuman bergas tak elok untuk diminum kerana kandungan gula yang banyak. Kali ni admin nak kongsi beberapa kesan buruk yang membahayakan kesihatan korang.

-Minuman bergas mengandungi asid fosforik yang mengurangkan penghasilan kalsium dan magnesium. Kekurangan dua nutrien penting ini akan menyebabkan sistem imunisasi tubuh tidak dapat berfungsi dengan baik.

-Minuman bergas juga mengandungi kandungan gula yang amat tinggi dan juga bahan radikal bebas yang akan meningkatkan risiko penyakit kencing manis dan kerosakan tisu kulit.

-Botol plastik mengandungi bahan kimia yang dipanggil bisphenol A (BPA). Bahan kimia ini amat mudah diresapi oleh minuman bergas yang akan menyebabkan proses tumbesaran terbantut.

-Minuman bergas juga mengandungi sejenis asid yang mampu menghakis usus perut seseorang peminumnya untuk jangka masa panjang.

P/s: Hati-hati dan jangan korang buat tak tau dengan bahayanya minuman bergas ni. Air bergas lebih kandungan gula dan ini boleh menyebabkan sakit jantung malah kencing manis dan jugak kegemukan.
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© DoubleSixZer0Se7en All Rights Reserved