Join Us On Facebook

Please Wait 30 Seconds...!!!Skip

Rahsia kecantikan wanita Thailand


Kecantikan wanita Asia memang tidak asing lagi,warisan nenek moyang kita banyak meninggalkan petua tradisional dan amalan kecantikan sebagai panduan seharian. Wanita Thailand memiliki kecantikan asli yang pasti membuat ramai cemburu.

Negara tersebut memang terkenal kerana menawarkan pembedahan plastik yang murah.Namun rata rata wanita tempatan memiliki kecantikan asli hasil amalan petua tradisional nenek moyang.

Apakah amalan yang membuat mereka cantik? Mari kita lihat apakah amalan mereka sehingga memiliki kecantikan yang tiada tolok bandingnya.

Santan kelapa

Santan kelapa bukan sahaja digunakan untuk masakan,tapi wanita Thailand mengamalkan mandian santan untuk mengekalkan kelembutan dan kelembapan kulit.Selain itu mereka juga gunakan santan untuk mendapatkan rambut yang lebat dan sihat.

Betik
Betik mengandungi vitamin C dan E juga agen anti oksida.Wanita Thailand menggunakannya sebagai masker bagi memberi kesegaran kepada wajah.Betik membuatkan kulit menjadi cerah berseri dan bebas cela.Selain itu vitamin yang ada pada betik dapat melawan radikal bebas yang boeh menyebabkan kedutan pada kulit

Diet Pemakanan
Wanita Thailand mengamalkan diet pemakanan dengan pengambilan rempah ratus dan sayuran.Diet yang sihat ini membantu mendapatkan tubuh badan langsing dan kulit yang berseri.Sayur-sayuran diketahui kaya dengan vitamin dan boleh mengekalkan kelangsingan badan

Kunyit
Kunyit seperti juga betik mempunyai agen anti oksida yangdapat melawan radikal bebas.Serbuk kunyit diamalkan wanita Thailand bagi mendapatkan wajah yang licin dan bebas jerawat.Petua ini juga boleh diamalkan oleh anda dengan mengambil serbuk kunyit dengan tapak tangan dibasahkan.Ia boleh dijadikan scrub dengan menyapu serbuk tersebut kemuka selama 5 hingga 10 minit

Beras
Sabun susu beras adalah antara produk dari Thailand yang terlaris jualannya.Beras memang terbukti menjadikan kulit cantik dan putih berseri.Beras diproses sendiri oleh wanita Thailand secara tradisional sehingga menjadi susu bagi merawat kulit.Vitamin E yang terdapat pada beras membantu memutihkan badan dan kulit wajah.

sumber : http://sibersensasi.blogspot.com/
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© DoubleSixZer0Se7en All Rights Reserved