Join Us On Facebook

Please Wait 30 Seconds...!!!Skip

Proton Suprima S hatchback Di lancarkan: RM77k-RM80k

Suprima-S-pelancaran 004
Proton Suprima S - nama yang berasal dari akar kata Inggeris 'tertinggi' - tiba selepas16 bulan Preve sedan di lancarkan, dan lima pintu hatchback C-segmen membuat kemunculan sulung dengan enjin tunggal (dalam dua bentuk varian, Eksekutif dan Premium) CamPro 1.6 turbo.
Kilang yang sama di lengkapkan dengan versi premium Preve, di datangkan dengan turbocharged 138 hp pada 5,000 rpm dan 205 Nm antara 2,000 dan 4,000 rpm.

Proton-Suprima-S-pelancaran 0070
Proton menyasarkan S Suprima sebagai persembahan sporty, sesuai dengan sifat bodystyle itu. Akhiran 'S' bermaksud Sport.
Dari segi prestasi, Suprima S mempunyai 190 km / h kelajuan dan km / h pecut 0-100 masa 9.9 saat, manakala penggunaan bahan api ini diberi pada 9.1 liter setiap 100 km. Sebagai perbandingan, Preve turbocharged 200 km / h kelajuan dan 0-100 km / h masa 9.6 saat, serta 8.2 liter setiap 100 km penggunaan bahan api.
Suprima-S-pelancaran 0054
Berat Suprima S, 1,375 kg untuk Eksekutif dan 1,395 kg bagi Premium. Ukuran bagi Suprima S ini adalah 4,436 mm panjang, 1,786 mm lebar dan 1,524 mm tinggi, dengan jarak roda 2,650 mm (depan 918 mm, 868 mm belakang) dan ground clearance 155 mm. 
Selain daripada panjang, S Suprima adalah sama dengan sedan Preve. Cuma Preve lebih panjang sebanyak 107 mm, iaitu 4,543 mm, kekurangan ekor di Suprima S jelas memotong panjangnya.
Suprima-S-pelancaran 0074
Design - bijak, Suprima S mempunyai akhir hadapan visual tauter berbanding dengan adik-beradik Preve, Grill hadapan di paparkan direka menyerupai sarang lebah untuk di kacukkan dengan  bumper. Lampu kabus mengelilingi.
Kedua-dua varian mempunyai projektor headlamps, Eksekutif akan datang dengan lampu LED (serupa dengan Preve) manakala Premium dengan DRLs. Lampu belakang dengan panduan cahaya jalur LED dan spoiler bumbung memanjangkan roofline dan meningkatkan aliran udara dan aerodinamik.
Dari segi sistem audio, ianya terdiri daripada tujuh inci LCD skrin, pemain DVD dengan GPS navigasi dan sambungan Bluetooth / USB / iPod, dengan empat speaker di Eksekutif dan enam pembesar suara dalam Premium (dua tweeters).
Sistem ini menawarkan sambungan Wi-Fi ditelefon bimbit atau portable hotspot  yang membolehkan Internet di mana sahaja, di sebab-sebab ciri-ciri keselamatan pemain DVD dan Wi-Fi boleh diakses apabila handbrake di tarik.
Varian Premium ditambah sensor hadapan serta seat kulit Anthracite (kain pada Eksekutif), kemasan pintu dan stereng. Ia juga dilengkapi dengan paddle shifters,  auto AC, cruise control,  headlamp auto dan pengaktifan pengelap, kamera belakang dan push-start ignition. Cermin sisi boleh dilipat.
Suprima-S-pelancaran 0028
Kit keselamatan bagi lima bintang ANCAP-rated Suprima S terdiri daripada ABS dengan EBD, brake assist,  kawalan kestabilan elektronik (ESC), kawalan cengkaman dan dua Isofix mounts belakang.Kedua-dua varian Suprima S dilengkapi dengan enam beg udara (depan, sisi, tirai).
Lima warna boleh didapati untuk Proton Suprima S, iaitu Atlantic Blue, Fire Red, Silver genetik, Tranquility Black dan Solid White. 
Harga jualan on-the-Road bagi Proton Suprima S - yang datang dengan jaminan lima tahun dan lima tahun road-assist - adalah seperti berikut:
  • Proton Suprima S 1.6 Eksekutif (logam) RM76, 688
  • Proton Suprima S 1.6 Eksekutif (pepejal) RM76, 338
  • Proton Suprima S 1.6 Premium (logam) RM79, 988
  • Proton Suprima S 1.6 Premium (pepejal) RM79, 638
Ranking: 5

{ 2 comments... read them below or add one }

Anonymous said...

I think thiѕ is among thе moѕt important
info fοr me. Anԁ і'm glad reading your article. But should remark on some general things, The site style is great, the articles is really nice : D. Good job, cheers

Feel free to visit my blog; Taruhan Bola


27 August 2013 at 18:53

Post a Comment

 
© DoubleSixZer0Se7en All Rights Reserved