Join Us On Facebook

Please Wait 30 Seconds...!!!Skip

Panduan Membeli Handphone. Apa Mobile OS terbaik ? : Android, IOS & Windows 8

Undian Mobile OS Terbaik: Android, IOS & Windows 8


Baru-baru phonearena melakukan undian terhadap 3 sistem operasi paling HOT masa kini iaitu android, iOS dan windows phone yang mana ketiganya baru saja mengeluarkan versi terbarunya, android dengan ICS, iOS dengan iOS6 dan wp dengan windows phone 8. Hasil undian menunjukkan bahawa android lah yang dinobatkan sebagai pemenang.
Android berjaya mendapatkan undian sebanyak 49%, tentu ini bukan kejutan kerana penguasan pasaran android pada masa kini untuk smartphone hampir mencapai 60% di mana kebiasannya hasil undian sangat bergantung dari jumlah peminat setianya.
Menariknya, windows phone berjaya mendapatkan undian sebanyak 41%, padahal jumlah pengguna windows phone sangat kecil, sekitar 2%, bererti jumlah undian untuk windows phone 20 kali lebih dari jumlah peminatnya, tentu ini sesuatu yang luar biasa, mungkinkah banyak user android dan iphone yang sudah tergoda dan yakin dengan ciri-cir windows phone 8 (preview wp8).
Undian untuk iOS sendiri adalah sekadar 10.5%, ini sangat memeranjatkan kerana IOS adalah salah satu OS yang terbaik pernah dihasilkan.
sumber: phonearena & adit38
Tentu ini cuma sekadar undian semata-mata yang banyak dipengaruhi oleh banyak faktor daripada pengguna  OS sendiri. Bagaimana dengan anda pula, mana yang anda rasakan OS terbaik pada masa kini?
Ranking: 5
 
© DoubleSixZer0Se7en All Rights Reserved