Join Us On Facebook

Please Wait 30 Seconds...!!!Skip

Bahaya Simpan Air Dalam Freezer

salam dan selamat sejahtera, biasanya ramai yang suka meletak atau menyimpan air gas coca cola terutamanya di dalam peti ais, betul.. lagi sejuk lagi enak di minum.. tapi ramai yang tak tahu bahaya mungkin di hadapi jika meletakkan tin coca cola dalam pembeku/freezer peti ais.



Terdapat satu kes berlaku di mana tin coca – cola itu mengeras dan meletup. Lihat gambar di bawah



25 ogos yang lalu, seorang anak menderita luka di mulut dan pipinya, akibat tin coca cola-nya meletup kerana disimpan di freezer/pembeku peti ais. Dan dia terpaksa menerima 38 jahitan, 31 jahitan di pipi dan 7 jahitan di bibir dan mulut. Sadisnya luka itu.. Bayangkan betapa deritanya dia apabila kejadian itu berlaku.. Nasib baik pecahan tin coca cola itu tidak mengenai matanya. Ibu si anak ini telah menyebarkan foto ini, agar kejadian serupa tidak akan berulang lagi kepada sesiapa pun..
P/s: Jadi kepada yang suka menyimpan atau meletak tin air gas ni di dalam freezer/pembeku dengan niat untuk mengeraskannya baik hentikanlah, mungkin kita tidak pernah kena tapi kebarangkalian untuk kena itu sangat tinggi, jadi berhati-hatilah. Mohon sebarkan artikel ini kepada orang ramai supaya tidak ada lagi yang menjadi mangsa.
Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© DoubleSixZer0Se7en All Rights Reserved