Join Us On Facebook

Please Wait 30 Seconds...!!!Skip

(Foto) Inilah Para Gamer Terkaya Di Dunia

Permainan game sering di salah ertikan sebagai kegiatan yang tidak produktif. Namun apabila di tekuni secara profesional, game boleh menjadi pekerjaan yang menghasilkan wang yang banyak. Mereka ini menjadi kaya raya kerana jaguh bermain game.

1. Jonathan Wendel a.k.a Fatal1ty
Jonathan Wendel atau lebih dikenal dengan alias Fatal1ty adalah dewanya game First Person Shooter. Ia berjaya membawa wang hadiah sebanyak US$ 454.000 dari 35 pertandingan yang dia menangi dan jumlah tersebut belum termasuk wang dari sponsornya.

2.Lee Young Ho a.k.a Flash
Lee Young Ho alias Flash adalah jagoan game StarCraft: World War. Gamer berasal Korea Selatan ini telah memenangi hadiah wang total US$ 437.000 dari 40 turnamen game yang dia ikuti.

3.Jung Jong Hyun a.k.a MVP
Jung Jong Hyun 4 kali menjuarai turnamen kompetisi Global StarCraft 2 League. Dari 42 pertandingan yang di ikutinya, beliau berjaya memenangi sebanyak US$ 377.000.

4.Lee Jae Dong a.k.a Jaedong
Jaedong telah mengumpukan lebih dari US$ 374.000 dari 35 turnamen yang dia menangi. Ia amat mahir bermain StarCraft: Brood War yang menjadi spesialisasinya, sebelum berpindah ke StarCraft 2 di tahun 2012.

5. Jang Min Chul a.k.a MC
Jang 'MC' Min Chul telah mengumpulkan wang sebanyak US$ 367.000 dari 64 turnamen yang diikutinya. Ia juga dikenal sebagai salah satu dewa game StarCraft 2 di dunia.

Apakah anda tertarik menjadi gamer profesional seperti mereka?
Ranking: 5
 
© DoubleSixZer0Se7en All Rights Reserved