Join Us On Facebook

Please Wait 30 Seconds...!!!Skip

5 Kucing Paling Popular dan Terbaik di Dunia

1. Ragdoll cat

 

The Ragdoll adalah salah satu spesisi kucing peliharaan terbesar dengan tubuh kukuh, bingkai kaki besar dan proporsional. Kucing ini mempunyai mata biru dan kot colorpoint yang berbeza.

Ini adalah kucing bertubuh besar dan berotot dengan bulu yang lembut dan halus. Dibiak oleh penternak kontroversi Amerika Ann Baker, yang terbaik adalah dikenali kucing yang manja , jinak dan tenang dan sifat kasih sayang.

Ragdoll sangat lembut, santai dan penuh kasih sayang. Mereka yang sempurna untuk dipelihara.Mereka begitu jinak yang boleh berbahaya bagi mereka iaitu untuk pergi keluar rumah kerana mereka tidak akan mempertahankan diri jika mereka menyerang haiwan lain.

2. Siamese cat



Siamese adalah salah satu yang pertama jelas diakui kucing Oriental breeds. Asal tepat dari Siamese tidak diketahui, tetapi diyakini berasal dari Asia Tenggara. Standard pembiakan dari Siamese Modern menunjukkan elegan, ramping, bergaya, fleksibel dan tubuh berotot.

Kepala berbentuk segi tiga, dengan muncung tipis. Mata berbentuk badam dan condong. Bulu pendek, berkilat, halus, lembut, ketat dan dipatuhi tubuh. Siamese bertanda dengan skim warna khas .

Seekor kucing Siamese selalu ingin menjadi perhatian. Mereka ingin diperhatikan. Kucing ini sangat komunikasi, yowling dengan suara serak untuk perhatian atau hanya untuk diajak berbual! .

Mereka ramping dan Athletic dengan telinga yang besar. bulu mereka yang pendek dan terletak berhampiran dengan kulit mereka. Mereka suka membelai, dan sangat setia dan dekat dengan satu orang. Mereka sangat cerdas dan penuh kasih ...

3. Savannah Cat



Savana dianggap salah satu bangsa yang lebih besar dari kucing peliharaan.
Kucing ini merupakan kucing domestik. Savana umumnya berbanding dengan anjing dalam kesetiaan mereka, dan mereka akan mengikuti pemilik mereka di sekitar rumah . Mereka juga boleh dilatih untuk berjalan di atas tali.

Savana dilaporkan sebagai sangat sosial dan mesra dengan orang-orang baru, kucing lain dan anjing.

Pendedahan terhadap orang lain dan haiwan peliharaan yang paling mungkin faktor kunci dalam sosialisasi sebagai kucing Savannah . Savana tidak mempunyai masalah komunikasi yang akan dikaitkan dengan dasar kucing lebih pemalu dan agresif hybrid.

.Kucing ini sering belajar bagaimana untuk membuka pintu dan kabinet, Savannah merupakan kucing yang tidak takut dengan air banyak bila manusia akan memandikan atau bahkan membenamkan diri dalam air. Beberapa pemilik mandi bersama dengan kucing mereka Savannah cat.

4. Abyssinian cat



The Abyssinian adalah jenis kucing peliharaan dengan kot ditandakan khas. Ada banyak cerita tentang asal-usulnya, sering dijumpai di Mesir, tetapi asal-usul yang sebenarnya tidak pasti.

The Abyssinian telah menjadi salah satu kucing yang paling popular breeds kucing shorthair di Amerika Syarikat. kot sederhana panjang, padat, dan lembut untuk disentuh.

Setiap bulu mempunyai warna asas dengan tiga atau empat berwarna gelap, bulu warna lebih terang pada akar, dan gelap "ticking" warna di hujungnya. Abyssinians sangat aktif, lasak dan lucu, dan mereka juga menyayangi manusia.
5. The Exotic Cat



The Exotic Shorthair mempunyai personaliti lembut dan tenang dari Persia. Ingin tahu dan suka bermain, kucing ini mesra terhadap kucing dan anjing lain.

Mereka jarang mengeluarkan suara meows. Mereka Tidak suka ditinggalkan sendirian, dan keperluan kehadiran pemiliknya.

Sifat mereka tenang dan stabil membuat mereka kucing ini sesuai untuk penduduk bandar yang tinggal dipangsapuri . Meskipun demikian, Exotics mereka sering menjadi pemburu tikus.sumber

kredit to http://zamrispoon.blogspot.com/
Ranking: 5
 
© DoubleSixZer0Se7en All Rights Reserved